Materiał zawiera treści przeznaczone tylko dla osób dorosłych. Jeśli nie ukończyłeś 18 roku życia i tym samym w świetle polskiego prawa nie jesteś osobą pełnoletnią, nie wolno Ci wchodzić dalej.
Wchodząc dalej oświadczasz, iż jesteś osobą pełnoletnią.
Tak, wchodzę dalej
Nie dziękuję
Kolejny etap prac na rondzie Rataje. Tramwaje zmienią trasy!
j | aktualizacja: Środa, 1 2021 roku, godzina 13: 1
W sobotę, 23 stycznia, rozpocznie się kolejny etap modernizacji ronda Rataje i związane z nim zmiany w organizacji ruchu.
fot. PIM
W 2020 roku prace skupiły się na tarczy ronda oraz ul. Jana Pawła II, gdzie konieczne było wyłączenie z użytku torowiska tramwajowego oraz zawężenie pasów jezdni. Stare szyny zostały rozebrane i aktualnie w ich miejscu trwa montaż nowego torowiska wraz z siecią trakcyjną. Na ul. Jana Pawła II budowany jest również chodnik z drogą rowerową, a jezdnia zyskuje nową nawierzchnię. Zakończenie robót na tej ulicy planowane jest na marzec tego roku - mówi Grzegorz Bubula, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.
Kolejny etap inwestycji to przebudowa torowiska tramwajowego na ul. Zamenhofa - na odcinku od tarczy ronda do rejonu ul. Piłsudskiego. W związku z tym, konieczne będzie wyłączenie dla ruchu tramwajów ul. Zamenhofa (na odcinku wchodzącym w zakres inwestycji). Te, w rejon ronda Rataje, będą dojeżdżać do przystanków końcowych: Os. Piastowskie z kierunku od ronda Starołęka oraz rondo Rataje z kierunku od AWF.
Wprowadzane zmiany następują wcześniej w stosunku do pierwotnych założeń i mają na celu zwiększenie szansy na szybsze oddanie do ruchu nowego torowiska oraz przywrócenie ruchu tramwajowego - mówi Jan Gosiewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu.
Przed wprowadzeniem tych zmian, konieczne będzie zamontowanie specjalnych rozjazdów umożliwiających zmianę kierunku tramwajów, w rejonie obu tych przystanków. Nastąpi to w weekend 23-24 stycznia (sobota-niedziela). Przez te dwa dni rondo Rataje oraz ulice Krzywoustego i Zamenhofa będą nieprzejezdne dla tramwajów. Od poniedziałku, 25 stycznia, od strony ul. Królowej Jadwigi będą dojeżdżać tramwaje linii 13 i 18. Z kolei od ronda Starołęka do przystanku "Os. Piastowskie" będą kursować linie nr 4 i 7 - zapowiadają urzędnicy PIM.
W związku z przebudową torowiska tramwajowego na ul. Zamenhofa od soboty (23 stycznia) nastąpią zmiany przebiegu tras poszczególnych linii tramwajowych i autobusowych. W weekend 23-24 stycznia pojawi się dodatkowy tymczasowy tramwaj linii nr 98. Linie nr 1, 2, 3, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 14, 15, 16, 17 - trasa bez zmian Linie nr 4, 13, 18 - zawieszone Linia nr 7: Ogrody - ... - rondo Starołęka - Starołęka Linia nr 12: Os. Sobieskiego - ... - Królowej Jadwigi - Górna Wilda - 28 Czerwca 1956 roku - Hetmańska - rondo Starołęka - Starołęka Linia nr 98 (tymczasowa): Junikowo - Grunwaldzka - Most Dworcowy - Królowej Jadwigi - Strzelecka - Centrum - Fredry - Dąbrowskiego - Ogrody Linia nr 201: Os. Sobieskiego - ... - most Św. Rocha - Kórnicka - Os. Lecha - Chartowo - Żegrze - Unii Lubelskiej Zmiany linii autobusowych Linia nr 165 - z uwagi na niewielką frekwencję - na tym etapie przebudowy ronda Rataje - zostaje zawieszona od soboty (23 stycznia). Linia nr 190 - od soboty (23 stycznia) zostanie wydłużona, zwiększona będzie częstotliwość kursowania i pojedzie z AWF przez most Królowej Jadwigi, rondo Rataje, Zamenhofa do ronda Starołęka. Przystanek początkowo-końcowy znajdzie się na ulicy Starołęckiej przy sklepie Biedronka na jezdni w kierunku ronda Rataje. Linie nr 174 i 190 będą pełniły rolę "autobusów za tramwaj" na ul. Zamenhofa, dowożąc do węzłów przesiadkowych: AWF, Most Św. Rocha/Pl. Bernardyński i Małe Garbary. Od poniedziałku (25 stycznia), po zainstalowaniu rozjazdów umożliwiających zmianę kierunków na przystankach "Os. Piastowskie" i "Rondo Rataje". Linie nr 1, 2, 3, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 14, 15, 16, 17 - trasa bez zmian. Linia nr 4: Starołęka - Os. Piastowskie (tabor dwukierunkowy). Linia nr 7: Ogrody - ... - rondo Starołęka - Os. Piastowskie (tabor dwukierunkowy). Linia nr 12: Os. Sobieskiego - ... - Królowej Jadwigi - Górna Wilda - 28 Czerwca 1956 roku - Hetmańska - rondo Starołęka - Starołęka Linia nr 13: Junikowo - Grunwaldzka - Most Dworcowy - Królowej Jadwigi - Rondo Rataje (tabor dwukierunkowy), Linia nr 18: Ogrody - Dąbrowskiego - Fredry - Centrum - Strzelecka - Królowej Jadwigi - Rondo Rataje (tabor dwukierunkowy). Linia nr 201: Os. Sobieskiego - ... - most Św. Rocha - Kórnicka - Os. Lecha - Chartowo - Żegrze - Unii Lubelskiej. Linie autobusowe: Linia nr 165 - pozostaje zawieszona. Linia nr 190 - od soboty (23 stycznia) ulegnie wydłużeniu i pojedzie z AWF przez most Królowej Jadwigi, rondo Rataje, Zamenhofa, do ronda Starołęka. Przystanek początkowo-końcowy znajdzie się na ulicy Starołęckiej przy sklepie Biedronka na jezdni w kierunku ronda Rataje. Linie nr 174 i 190 będą pełniły rolę "autobusów za tramwaj" na ul. Zamenhofa, dowożąc do węzłów przesiadkowych: AWF, Most Św. Rocha/Pl. Bernardyński i Małe Garbary.
W przygotowaniu są także zmiany organizacji ruchu w rejonie ronda istotne z punktu widzenia kierowców, o których poinformujemy z wyprzedzeniem w oddzielnym komunikacie - informuje Bartosz Trzebiatowski, rzecznik ZTM.
Planowany termin zakończenia prac na ul. Zamenhofa to trzeci kwartał tego roku. Wtedy to będzie możliwe uruchomienie relacji tramwajowej północ-południe, czyli pomiędzy rondami Śródka i Starołęka.
Inwestycja w rejonie ronda Rataje odmieni jeden z najważniejszych węzłów komunikacyjnych w Poznaniu. Ze względu na duży zakres inwestycji podzielono je na etapy tak, by rondo pozostawało częściowo przejezdne. Koniec wszystkich robót budowlanych wraz z odbiorami technicznymi i uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie planowany jest na marzec przyszłego roku.
~MarcinKołekPIM: To wszystko błahostki. Najgorzej będzie nam sam.koniec jak trzeba będzie chodniki kłaść. Nigdy chyba jeszcze w Poznaniu nie było do położenia tyle metrów chodnika i to jeszcze w Elipsie. Ale spokojnie. Czuwam nad tym.
~MarcinKołekPIM: Dwupoziomowe i drzewa?!?! Czy z bzdury. Niby jak ma drzewach miałabym chodnik zaprojektować. Nie, dmentuje. Nigdy o drzewach na rondzie Rataje nie było mowy. To potem te korzenie od nich jakby urosły to rozsadziłyby te chodniki.
espe: Tak, dla firmy POznań ważne jest tylko to, żeby zarobili prezesi spółek miejskich. A jest ich sporo.. PIM, ZDM, ZTM, ZZM, BSP, GOAP, ZZKL .... Sa jeszcze przecież wiceprezesi, dyrektorzy, zastępcy kierownicy ...
~Autor: Dla przypomnienia powiem, że POZNANIACY wybrali wariant z rondem dwupoziomowym i takie miało powstać, a to co się robi to jest pudrowanie syfa.
~Aut**: Komentarz usunięty za złamanie regulaminu. IP autora zabezpieczono na potrzeby potencjalnego postępowania policji lub prokuratury.
Bezdomny: To jeszcze nic. Na "budowie" CPK rośnie trawa, a zatrudnionych jest 150 osób. Od trzech lat biorą pensje za nic, bo im się to po prostu należy.
~Autor: Jacy poznaniacy? Ilu ich było? Gdzie są wyniki tego wyboru? Ile tam jest głosów? Ja tam widziałem tylko jak poznaniacy wybrali drugi raz tę samą władzę.
~Kr: Wow! Tramwaj linii nr 4 pojedzie na trasie- Starołęka- os.piastowskie.czyli bedzie miala do pokonania...7 przystanków.brawo!drugi " hit" to fakt ze ten kawałeczek pomiędzy rondem a Piłsudskiego będą robili...pol roku! Tempo naprawde atomowe! Ciekawe ilu nierobów bierze kase za przebudowę ktora niczego nie zmieni...
~Zenek: To rondo powinno być węzłem koniczyna, z tramwajami pod ziemią, ale skoro nie ma na to miejsca i pieniędzy to słusznie została podjęta decyzja o zwiększeniu przepustowości skrzyżowania poprzez budowę nowych pasów ruchu. Np wlot świętego Jana Pawła będzie miał 5 pasów ruchu zamiast 3 jak obecnie. Widac to ładnie wizualizacjach na stronie projektu.
~Paliak: Marzyciele powtarzający jak mantrę o jakimś wielopoziomowym rondzie są mądrzy? No to gratuluję takiej wstecznej mądrości. Do końca swojego życia będą tylko o tym nawijać?
~zbl.: Nie narzekaj. Jakbył remont trasy na Warszawę to pociągi nie jeździły na odcinku około 150km i nikt nie narzekał, a tu problem, bo tramwaje nie pojadą na krótkim 500m odcinku
~zbl.: Bardzo dobrze, że zawieszono linię 165. Muszę przyznać, że to kolejna zmiana ułatwiająca przemieszczanie się po mieście po zawieszeniu 151 oraz likwidacji połączenia autobusowego w ciągu Górczyn-Rondo Jeziorańskiego-Żeromskiego.
~Autor: Poznań jest chyba najbardziej rozrytym miastem, czy nie można robić tych prac etapami tylko wszystko w jednym czasie na hurra? Durni ludzie tu rządzą.
~Autor: Jest max 30 cm wyżej ale co to rzeczy? Te tory na Ratajach nie mają już nawet podkładów i pływają w błocie więc nic dziwnego że są niżej od nowych bo się zapadły.
~Autor: Ale ty wiesz że to pół roku to jezdnia chodniki i torowisko i w czasie inwestycji trzeba utrzymać jeszcze ruch pojazdów i pieszych w tym miejscu?
~Stary Dziad: Kolejna durna decyzja z tramwajami w tle. Ile lat jeszcze potrzeba, by zrozumieć, że klasyczny tramwaj to drogi w utrzymaniu, ciężki i zawodny środek komunikacji? XIX wiek skończył się dawno temu, dziś mamy elektryczne autobusy i systemy kolei miejskiej CAŁKOWICIE wydzielonej z ruchu kołowego...
~Autor: Przecież dwukierunkowych Duwagów są tylko obecnie 3 sztuki. Pozostałe tramwaje dwukierunkowe to: Gammy (20 sztuk) i Bety (10 sztuk). Akurat na liniach 4,7,13,18 będzie dominować zdecydowanie tabor niskopodłogowy.
To na innych liniach trzeba się spodziewać wysokopodłogowych Konstali.
Jestem ciekawy na jaką linie wrzucą Tatry. Bo na 7, 13 będą dwukierunki, na 12 też nie będą bo będzie jeździła przez 28 czerwca , Górną Wilde . Pewnie Tatry będa nadal na 1 i na jakieś innej linii np. 5 lub jakieś PST-kowej linii np.14 lub 15.
~Autor: Poznań to dość duże miasto, w ktorym jest duzo samochodów. Dlatego m.in. potrzebne jest duzo remontów dróg, torowisk, mostów itp. Do tego normalne prace przybudynkach, instalacjach i stąd mylne wrazenie, że remontujemy "za dużo". Wręcz przeciwnie - sporo obiektów nie może doczekać się na remont, choć powinno.
~Autor: Most Królowej Jadwigi jest za blisko żeby tramwje zjechały pod ziemię. Jak tak lubisz to chociaż zaproponuj żeby twój złom jechał dołem żeby nie trzeba było go oglądać
~zbl: Były dwie koncepcje z tramwajami pod rondem i wybrana przez mieszkańców z samochodami pod ziemią. Ale wbrew wyborowi mieszkańców samochody pod ziemię schowane nie zostaną.
Wykorzystujemy pliki cookies w celu zapewnienia optymalnego działania strony internetowej oraz ułatwienia Państwu korzystania z naszego serwisu. Pozwala to m.in. dostosować wygląd strony internetowej oraz reklamy do Państwa preferencji. Pliki cookies wykorzystujemy także w celach statystycznych. Zarządzać plikami coookies mogą Państwa z poziomu wykorzystywanej przeglądarki internetowej. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce Prywatności.